Općinski načelnik Općine Velika Kladuša Fikret Abdić je 3. aprila 2023. godine proglasio Budžet Općine Velika Kladuša za 2023. godinu. Uz proglašenje Budžeta dato je obrazloženje koje mprenosimo u cjelosti:
“Na osnovu član 18. Zakona o principima lokalne samouprave u FBIH ( „Službene novine FBIH“ broj:49/06), člana 27. stav 1. tačka c), člana 32. Zakona o lokalnoj samoupravi USK („Službeni glasnik USK-a“, broj:8/11) i člana 120. stav 6 Statuta Općine Velika Kladuša („Službeni glasnik općine Velika Kladuša“, broj:12/11), Općinski načelnik Općine Velika Kladuša, dana 03.04.2023. godine proglašava
BUDŽET OPĆINE VELIKA KLADUŠA ZA 2023. GODINU
OBRAZLOŽENJE
Na 14. redovnoj sjednici Općinskog vijeća, vijećnik Kluba NES-a Muamer Hadžić je po hitnoj proceduri, a mimo poslovničkih i statutarnih odredaba, predložio da se na Dnevni red uvrste dva prijedloga materijala, i to: Odluka o izboru Komisije za izbor i imenovanje i Odluka o izboru predsjedavajućeg Općinskog vijeća. Na otvaranju, a prije početka rasprave o prijedlogu Odluke o izboru Komisije za status i propise i Odluke o izboru predsjedavajućeg Općinskog vijeća, a nakon izjašnjenja predsjednika Komisije za statut i propise, zamjenica je prekinula sjednicu zbog kršenja poslovničke procedure za razmatranje i usvajanje istih odluka. Činjenicu da nisu ispoštovane Poslovničke procedure, potvrdila je i Komisija za statut i propise s naglaskom na kršenje obaveze poštivanja člana 108. Poslovnika o radu Općinskog vijeća, koji kaže: „Ako prijedlog nije podnio Općinski načelnik, Vijeće će prije odlučivanja tražiti mišljenje Općinskog načelnika“.
Nastavak prekinute 14. sjednice Općinskog vijeća održan je dana 30.01.2023. godine, kada je unatoč stavu Komisije za statut i propise, vijećnica Bisenija Mušedinović, od strane 15 općinskih vijećnika, izabrana za Predsjedavajuću OV Velika Kladuša, Odlukom broj: 01-04-20/23.
Međutim, Općinski načelnik je, a na inicijativu Komisije za statut i propise iskoristio svoje zakonsko pravo i u skladu sa članom 20. i 21. Zakona o principima lokalne samouprave u Federaciji BiH i člana 53. Statuta Općine Velika Kladuša („Sl.glasnik Općine Velika Kladuša“, br. 12/11) blagovremeno podnio zahtjev za preispitivanje predmetne Odluke o imenovanju vijećnice Bisenije Mušedinović. Prema odredbama članova 20. i 21. gore navedenog zakona tijelo odnosno organ čiji se akt preispituje je dužno svoj akt preispitati u roku od 15 ili 30 dana i o istom obavijestiti organ koji je podnio zahtjev za preispitivanje, a do kada se odluka ili akt koji se preispitiju ne izvršava. Zbog pokrenute procedure preispitivanja odluke o imenovanju i pomenutih odredaba zakona, odluka o imenovanju nije objavljena u službenom glasniku. Ustavom FBiH propisano da općinski propisi stupaju na snagu kako je to na njima naznačeno ali ne prije objave istih u službenim glasilima. U konkretnom općinsko Vijeće je po podnošenju zahtjeva za preispitivanje predmetne odluke od strane Općinskog načelnika, bilo dužno preispitati svoju odluku o imenovanju predsjedavajućeg Općinskog vijeća u propisanom roku, do kada se taj akt ne izvršava.
Zamjenica Predsjedavajućeg OV-a je dva puta uzastopno sazivala sjednice kako bi Odluke bile preispitane čime bi se znao njihov status, međutim na zakazanim sjednicama prisutni su bili samo vijećnici Laburističke stranke čija brojnost nije bila dovoljna da se ispuni kvorum za rad.
Budući da se Vijeće nije u zakonskom roku očitovalo o podnešenom zahtjevu Općinskog načelnika, zamjenica predsjedavajućeg Vijeća rukovodeći se praksama drugih općina u konkretnoj materiji, je u skladu sa svojim ovlaštenjima, a na temelju ranije pribavljenih uputa Federalnog ministarstva pravde, mišljenja nadležnih radnih tijela, stručnih pravnih lica i Komisije za statut i propise, te u skladu sa odredbama Zakona o principima lokalne samouprave Federacije BIH, potpisala više izvornika u formi zaključaka, među kojima i Zaključak o nepotvrđivanju Odluke o imenovanju Bisenije Mušedinović za Predsjedavajuću Vijeća, te Zaključak o usvajanju Nacrta Budžeta Općine Velika Kladuša za 2023. godinu, koji je kao takav, Općinski načelnik objavio javno na službenim web stranicama Općine Velika Kladuša i Radija Velika Kladuša. Zaključak o nepotvrđivanju Bisenije Mušedinović za predsjedavajuću vijeća objavljen je u Službenom glasniku Općine Velika Kladuša, broj: 1/23.
Obzirom da je Nacrt Budžeta bio dostupan građanima općine Velike Kladuše i široj javnosti, isti su mogli dostaviti svoje prijedloge i sugestije iako zbog ranije navedenih dešavanja u Vijeću, nije sprovedena procedura javne rasprave, koja bi trebala pratiti Nacrt Budžeta.
Poštujući sve zakonske procedure, propise i rokove, Općinski načelnik je u skladu sa bužetskim kalendarom u proceduru pustio i Prijedlog Budžeta Općine Velika Kladuša za 2023. godinu. Isti je poslan u Stručnu službu za poslove Općinskog vijeća i na ruke zamjenice Predsjedavajuće OV-a, kao još uvijek jedine formalno-pravno i legitimno ovlaštene osobe, zadužene za koordiniranje radom Općinskog vijeća.
Obzirom da je u Tužilaštvu USK pokrenuta istraga po pitanju svih dešavanja koji su obilježili rad Općinskog vijeća u proteklom periodu, te da je isto kao predmet istrage izuzelo i pečat kojim se koristi Općinsko vijeće, zamjenica Predsjedavajućeg je obavijestila Kabinet Načelnika da, iz navedenih razloga, nije u mogućnosti sazivati sjednice Vijeća, čime je funkcionisanje institucije Općine Velika Kladuša, odnosno njenih organa, Općinskog načelnika i Općinskog vijeća dovedeno u pitanje.
Kako bi se izbjegla totalna blokada Jedinstvenog organa uprave, a u skladu sa ovlaštenjem koje proizilazi iz Statuta Općine Velika Kladuša, član 120. koji kaže: „Ukoliko Vijeće ne usvoji budžet do 31. marta tekuće budžetske godine, Općinski načelnik proglašava budžet koji stupa na snagu danom objave u „Službenom glasniku Općine Velika Kladuša“, Općinski načelnik PROGLAŠAVA Budžet Općine Velika Kladuša za 2023. godinu.”