U posljednih par godina sve je veći broj nezadovoljnih građana koji nisu u mogućnosti da dobiju ili zamjene istekle lične dokumente u MUP-u. Razlog je nemogućnost prijave adrese boravka podnosioca zahtjeva. Kao mogući dokaz, službenici MUP-a potom zahtjevaju da stranka dostavi posjedovni list na kojem je prikazan stambeni objekat. Veliki broj stanovnika naše općine nema uplanjen objekat u katastru i tako građani odlaze i više puta od MUP-a do Općine a da se ne uspiju prijaviti.
Mora se napomenuti da je veliki broj ovih ljudi starije dobi, roditelji sa malodobnom djecom ili pak ljudi iz dijaspore koji odlaze jako razočarani. Ukoliko građanin-ka i uspije da se na kraju prijavi, dobija fiktivni kućni broj „bb“ koji na kraju nema nikakvu ulogu niti značaj.
Općinski načelnik putem nadležne službe Općine Velika Kladuša više od pet puta je upućivao Odluku o imenovanju trgova i ulica Općinskom vijeću na usvajanje ali ista nije usvojena od strane Općinskog vijeća, preciznije 14 glasova je bilo ZA, dok je 14 bilo suzdržanih, u nekoliko navrata niti kolegij Općinskog vijeća nije želio da je uputi na dnevni red za glasanje.
Ova odluka je preduslov dodjeljivanja kućnog broja svim stambenim, poslovnim i privrednim objekatima. Upravo adresni broj objekta predstavlja identifikacionu oznaku za koju bi se vezali podaci iz svih sfera ljudskog djelovanja i time poboljšali kvalitet života svih građana, a najvažniji uticaj bi bio na:
- korištenje navigacije na podrućju naše općine koju je danas gotovo nemoguće koristiti
- precizniji, brži i efikasniji rad zdravstvenih, policijskih, sudskih, vatrogasnih i komunalnih službi,
- uspostava registra objekata za naplatu komunalne naknade,
- revizija se i efikasnija izrada registra za naplatu odvoza smeća, registra procjene vrijednosti nekretnina i svih drugih registara vezanih za prostornu lokaciju,
- uređenje prijevoza učenika
- izrada web mape grada
- također formirala bi se jedinstvena evidencija objekata za MUP, BH Telecom, Poštu, Elektrodistribuciju, Komunalna preduzeća, dostavne firme i sl.
Ovaj projekat bi povećao generalni rejting općine, a što je u dobrom dijelu putem drugih projekata i učinjeno. Preciznim podacima koje sadrži adresni registar, privukli bi se i drugi investitori i što je najvažnije podiglo bi se zadovoljstvo građana koji se svakodnevno susreću sa problemom nepostojanja precizne adrese boravka.
Finansiranje softverskog rješenja i opreme za vođenje evidencije adresnog registra vrši Federalna geodetska uprava dok je sama izrada registra kao i njegovo održavanje u nadležnosti Općine odnosno odgovarajućih službi. Cijena jedne adresne pločice, u skladu sa iskustvima drugih općina se kreće u rasponu od 5,00 do 8,00 KM, a koju bi platili vlasnici objekata. Ugradnju pločica bi vršilo JKUP “Komunalije” d.o.o. U skladu sa pomenutim, vidljivo je da su finansijska ulaganja jako mala a dobrobit ogromna.
Napomena: Zbog neusvajanja Odluke od strane Općinskog vijeća u 2019. godini izgubljena su donatorska sredstava Federalne geodetske uprave u iznosu od cca 70.000,00 KM koja bi pokrila troškove nabavke adresnih pločica (kućnih brojeva), te bi oslobodilo građane dijela plaćanja prethodno navedene izrade istih.